Belangrijke informatie over Telfort
Vanaf 1 mei stopt Telfort met het aanbieden van nieuwe abonnementen en producten. Telfort heeft meer dan 22 jaar bestaan, waarvan meer dan 13 jaar als onderdeel van KPN.
Waarom stopt Telfort?
KPN, het moederbedrijf van Telfort, wil de onbetwiste kwaliteitsprovider worden. KPN heeft de ambitie alle klantengroepen te bedienen, van voordelige bundels tot premium diensten. De focus ligt hier zowel op huishoudens als bedrijven.
Om dit te realiseren wil KPN alle dochterondernemingen samenvoegen. Naast Telfort zullen daarom ook XS4ALL en Yes Telecom binnenkort volledig overgaan naar KPN. Dit zal in de loop van 2019 of 2020 gebeuren. KPN wil zich te versterken door de sterke eigenschappen van de verdwijnende merken te combineren. Hiermee wil KPN beter inspelen op de behoeftes van consumenten.
Wat betekent dit voor bestaande klanten van Telfort?
Vanaf 1 mei kun je geen nieuwe abonnement meer afsluiten van Telfort. De huidige klanten van Telfort kunnen echter gebruik blijven maken van de diensten van Telfort. Tevens kunnen huidige klanten het abonnement ook na 1 mei nog gewoon verlengen wanneer zij dat willen. Wanneer je een nieuw abonnement of een extra abonnement wil afsluiten, is dat echter niet meer mogelijk bij Telfort.
Ook de Telfort winkels zullen allemaal verdwijnen vanaf 1 mei. Klanten van Telfort kunnen in plaats daarvan terecht bij de KPN winkels. Hier zijn er drie keer zoveel van in Nederland ten opzichte van de Telfort winkels. De website van Telfort blijft voorlopig echter wel bestaan, net als de klantenservice, Mijn Telfort en de Telfort app. Tot wanneer Telfort voor de huidige klanten blijft bestaan, is nog niet bekend. Klanten van Telfort zullen hierover geïnformeerd worden ter zijne tijd.
Wat zijn de alternatieven?
Telfort had als provider twee unieke punten. Bij Telfort kan je niet verbruikte MB’s & belminuten 2 maanden ‘meenemen’. Hierdoor kon je met sterk wisselend verbruik een kleinere bundel nemen, data en minuten die niet gebruikt waren kon je zo meenemen naar de volgende maand. Een ander voordeel van Telfort was dat gesprekken langer dan 10 minuten niet van je belbundel afgingen. Voor mensen die veel bellen was dit erg voordelig. Er zijn momenteel geen andere providers die deze voordelen bieden.
Om alternatieven aan te bieden hebben we een vergelijking gemaakt met andere providers. In dit overzicht is uitgegaan van de meest gekozen belminuten en MB’s onder Telfort abonnementen. Het gaat om 2 GB en 150 belminuten per maand. Hieronder is een top 3 van de voordeligste abonnementen, uitgaand van het verbruik.
Belminuten | Databundel | Maandprijs | ||
---|---|---|---|---|
200 | 5 GB | € 3,- | Bestellen | |
150 | 3 GB | € 6,- | Bestellen | |
200 | 2 GB | € 7,- | Bestellen |
Goedkoopste alternatief
Op het moment van schrijven is Simpel het goedkoopste sim only alternatief voor Telfort. Je neemt weliswaar niet je bundel mee naar de volgende maand, maar dit wordt deels gecompenseerd door de 100 extra belminuten die je krijgt. Bovendien is het abonnement met € 7,50 een stuk goedkoper dan de € 12,50 die je bij Telfort zou betalen. Toch liever gebruik blijven maken van het KPN netwerk? In dat geval is Youfone mogelijk een goede optie.