Je nieuwe provider zegt jouw oude abonnement op
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd hoef je jouw oude abonnement niet op te zeggen. De provider waar je naar overstapt zorgt ervoor dat jouw oude abonnement opgezegd wordt. Stap je over zonder dat je jouw nummer meeneemt? In dat geval moet je zelf jouw oude abonnement opzeggen.Wanneer kan ik overstappen?
Nadat je contract afgelopen is verandert je abonnement in een maandelijks opzegbaar abonnement. Je kunt dan altijd kiezen om over te stappen naar een andere telefoonprovider. In het verleden mochten telefoonproviders de contracten automatische met een jaar verlengen. Deze wetgeving is veranderd waardoor je abonnement aan het einde van de looptijd maandelijks opzegbaar is geworden.
Wil je aan het einde van jouw huidige contract overstappen? Doe dit dan minimaal één maand voordat je contract afloopt. Anders zit je een maand langer aan je oude provider vast. Bij iedere provider kun je in de laatste twee maanden van je contract opzeggen.
Afkopen van het abonnement
Als je totaal niet tevreden bent met jouw abonnement of provider kan je het abonnement afkopen. Je moet dan de resterende abonnementskosten betalen voor de gehele looptijd. Meestal vervallen kortingen die je ontvangen hebt op het abonnement. De enige provider waarbij je jouw abonnement niet kunt afkopen is Simpel. Let wel op dat zodra je het abonnement af koopt, je jouw telefoonnummer niet kunt meenemen naar je nieuwe provider.